Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Gminy Wolanów

Wyszukiwarka

Odnośniki

Banery

  • Sejm Rzeczypospolitej Polskiej
  • Rządowe Centrum Legislacji
  • Publiczne Służby Zatrudnienia
  • NARODOWE SIŁY REZERWOWE
  • Narodowy Fundusz Zdrowia
  • e-PUAP
  • e-usługi na portalu Wrota Mazowsza

Kalendarium

« poprzedni miesiącgrudzień 2023» następny miesiąc
PnWtŚrCzwPtSobNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Najbliższe wydarzenia

Brak wydarzeń w wybranym okresie

Przejdź do: www.wolanow.pl

Treść strony

Rada gminy

  1. Rada jest organem stanowiącym i kontrolnym w Gminie.
  2. Rada działa na sesjach oraz poprzez swoje Komisje.
  3. Ustawowy skład Rady wynosi 15 radnych.
  4. Organami wewnętrznymi Rady są:
    • Przewodniczący Rady;
    • Komisje Rady.
  5. Rada ze swojego grona powołuje następujące stałe komisje:
    • komisję rewizyjną,
    • komisję rozwoju, gospodarczego, budżetu i finansów,
    • komisję oświaty, kultury, sportu i zdrowia,
    • komisję rolnictwa, ochrony środowiska i porządku publicznego.
  6. Ustala się nie większy niż pięcioosobowy skład komisji stałych Rady.
  7. W czasie trwania kadencji Rada może powołać doraźne komisje do wykonywania określonych zadań, określając ich skład osobowy i zakres działania.
  8. Czynności związane ze zwołaniem pierwszej sesji nowo wybranej Rady obejmują:
    • określenie daty, godziny i miejsca pierwszej sesji;
    • przygotowanie projektu porządku obrad;
    • dokonanie otwarcia sesji;
    • powierzenie przewodnictwa obrad radnemu najstarszemu wiekiem spośród radnych obecnych na sesji, który prowadzi obrady do czasu wyboru Przewodniczącego Rady.
  9. Rada wybiera ze swego składu Przewodniczącego oraz jednego Wiceprzewodniczącego.
  10. Wyboru Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącego dokonuje Rada nowej kadencji na pierwszej sesji, z tym że Wiceprzewodniczącego Rada może wybrać na następnych sesjach.
  11. Zadaniem Przewodniczącego Rady jest organizowanie pracy Rady oraz prowadzenie obrad Rady, tj.:
    • zwoływanie sesji Rady;
    • przewodniczenie obradom;
    • kierowanie obsługą kancelaryjną posiedzeń Rady;
    • zarządzanie i przeprowadzanie głosowania nad projektami uchwał;
    • podpisywanie uchwał Rady;
    • czuwanie nad zapewnieniem warunków niezbędnych do wykonywania przez radnych ich mandatu.
  12. Przewodniczący może wyznaczyć do wykonania swoich zadań Wiceprzewodniczącego.
  13. W przypadku nieobecności Przewodniczącego, zadania Przewodniczącego wykonuje Wiceprzewodniczący.
  14. Przewodniczący Rady koordynuje z ramienia Rady prace Komisji Rady.
  15. Obsługę Rady i jej Komisji zapewnia Urząd.

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Karol Faliszewski
    data wytworzenia: 2013-07-05
  • opublikował: Karol Faliszewski
    data publikacji: 2013-07-05 08:16
  • zmodyfikował: Karol Faliszewski
    ostatnia modyfikacja: 2013-08-01 12:25

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 69404
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2013-08-01 12:25:41