Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Gminy Wolanów

Wyszukiwarka

Odnośniki

Banery

  • Sejm Rzeczypospolitej Polskiej
  • Rządowe Centrum Legislacji
  • Publiczne Służby Zatrudnienia
  • NARODOWE SIŁY REZERWOWE
  • Narodowy Fundusz Zdrowia
  • e-PUAP
  • e-usługi na portalu Wrota Mazowsza

Kalendarium

« poprzedni miesiącwrzesień 2023» następny miesiąc
PnWtŚrCzwPtSobNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Najbliższe wydarzenia

Brak wydarzeń w wybranym okresie

Przejdź do: www.wolanow.pl

Banery

  • Elektroniczna skrzynka podawcza e-PUAP

Treść strony

Elektroniczna Skrzynka Podawcza

Za pomocą Elektronicznej Skrzynki Podawczej osoby posiadające bezpieczny podpis elektroniczny (weryfikowany za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu), profil zaufany e-PUAP lub dowód osobisty z warstwą elektroniczną mogą wnieść pismo w wytypowanej sprawie bez konieczności osobistego stawiennictwa w urzędzie przy wykorzystaniu powszechnie dostępnej sieci teleinformatycznej, o ile przepisy obowiązującego prawa nie stanowią inaczej.

Przygotowywanie pism do przesłania

  1. Należy sprawdzić, czy wybrana sprawa jest umieszczona w katalogu usług publicznych (na stronie www.bip.wolanow.pl zakładka „Jak załatwić sprawę w urzędzie”) przyjmowanych przez Urząd elektronicznie, są tam również opisane zakresy użytkowe dokumentów elektronicznych tworzonych na podstawie wzorów dokumentów tam zamieszczonych.
  2. Należy pobrać wzór wniosku, jeśli dla danej sprawy jest on określony i dostępny w katalogu spraw, zgodnie z którym powinno zostać przygotowane pismo.
  3. Należy wypełnić pobrany wzór, uzupełniając niezbędne dane.
  4. Tak przygotowane pismo (wraz z załącznikami) należy przesłać za pośrednictwem formularza ogólnego Elektronicznej Skrzynki Podawczej.

Warunki organizacyjno - techniczne doręczania dokumentów elektronicznych

  1. Adres elektronicznej skrzynki podawczej (ESP): https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/profil-urzedu/2l639fbui2, adres skrytki urzędu: /2l639fbui2/skrytka.
  2. Doręczyć dokument elektroniczny można również za pomocą poczty elektronicznej na adres: gmina{at}wplanow.pl, jeśli jednak wystąpi jeden z  poniższych warunków:
    • w przepisach prawa został określony wzór pisma lub wzór nieelektroniczny,
    • w centralnym lub lokalnym repozytorium został umieszczony wzór pisma przeznaczony do załatwiania danej sprawy – inny niż ogólny, to przesyłki doręczone za pomocą poczty elektronicznej uważa się za wniesione nieskutecznie.
  3. Wielkość dokumentu elektronicznego wraz z załącznikami doręczanego za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej lub poczty elektronicznej nie może przekroczyć 5 MB.
  4. Akceptowane struktury fizyczne dokumentów elektronicznych:
    • .doc, .rtf - dla MS Word 6.0/95/97/2000/XP/2003
    • .xls - dla MS Excel 95/97/2000/xp/2003
    • .txt - dokument tekstowy
    • .gif, .tif, .jpg, .jpeg – pliki graficzne
    • .pdf - pliki zapisane w Acrobat Reader 5.0 lub nowszym
    • .zip, .arj, .rar - pliki skompresowane w formacie ZIP, ARJ, RAR
    • .odf (.odt, .ods, .odp, .odg) - otwarty format dokumentów aplikacji biurowych
  5. Dokumenty muszą zawierać zgodne z prawdą dane osobowe osoby składającej.
  6. Dokumenty muszą być opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu wydanego przez podmiot uprawniony do świadczenia usług certyfikacyjnych lub podpisane za pomocą profilu zaufanego e-PUAP.
  7. Jeżeli zachodzi potrzeba przekazania więcej niż jednego pliku, pliki umieszcza się spakowane w jednym pliku poprzez skompresowanie ich w formacie ZIP, ARJ lub RAR.
  8. Urzędowe poświadczenie odbioru jest automatycznie wytworzone przez system ESP i przekazywane drogą elektroniczną na wskazany przez wnoszącego adres poczty elektronicznej.
  9. Załączone dokumenty nie mogą zawierać wirusów oraz wszelkiego innego rodzaju złośliwego oprogramowania.

W przypadku dostarczenia dokumentów w postaci elektronicznej nie spełniających powyższych wymogów nie zostaną podjęte czynności związane z wszczęciem postępowania rozpatrywania sprawy.

UWAGA!!!

Część spraw można załatwić elektronicznie za pośrednictwem portalu eUrząd na Wrotach Mazowsza dostępnego pod adresem https://e-uslugi.wrotamazowsza.pl. Podręcznik użytkownika portalu znajduje się pod adresem https://e-uslugi.wrotamazowsza.pl/pl/p/eurzad/pomoc/podrecznik_uzytkownika/.

Podstawa prawna

  1. Art. 6 ustawy z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz.U. Nr 130, poz. 1450 z późn. zm.)
  2. Art. 16 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2005r., Nr 64, poz. 565 z późn.zm.)
  3. §3 i §5 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 września 2005r. w sprawie warunków organizacyjno-technicznych doręczania dokumentów elektronicznych podmiotom publicznym (Dz.U. z 2005 r., Nr. 200, poz. 1651)
  4. Załącznik nr 1 do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 11 października 2005 r. w sprawie minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. Nr 212, poz. 1766)
  5. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 14 września 2011r. w sprawie sporządzania pism w formie dokumentów elektronicznych, doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych (Dz.U. Nr 206, poz. 1216).

Instrukcję z zakresu korzystania z systemu ePUAP oraz edukacyjny serwis internetowy, znajdą Państwo w systemie ePUAP w zakładce „Pomoc”.

ZACHĘCAMY DO KORZYSTANIA Z TEJ FORMY ZAŁATWIANIA SPRAW URZĘDOWYCH!!!

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Karol Faliszewski
    data wytworzenia: 2011-11-07
  • opublikował: Karol Faliszewski
    data publikacji: 2013-06-27 14:52
  • zmodyfikował: Karol Faliszewski
    ostatnia modyfikacja: 2022-05-10 09:29

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 27300
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2022-05-10 09:41:56