Informacje o e-Doręczeniach
e-Doręczenia to elektroniczny odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru.
Dzięki tej usłudze podmioty publiczne, obywatele firmy mogą korzystać z wygodnych i bezpiecznych doręczeń elektronicznych. Są one równoważne prawnie tradycyjnej przesyłce poleconej za potwierdzeniem odbioru.
Docelowo wszystkie podmioty publiczne, przedsiębiorcy i zawody zaufania publicznego będą miały obowiązek mieć adres do doręczeń elektronicznych i prowadzić korespondencję za pośrednictwem e-Doręczeń.
Podstawą prawną działania rejestrowanego doręczenia elektronicznego są: rozporządzenie UE eIDAS i ustawa o doręczeniach elektronicznych UoDE.
Jak aktywować skrzynkę do e-Doręczeń
- Zaloguj się do serwisu mObywatel.gov.pl.
- Otwórz zakładkę Twoje skrzynki w menu bocznym.
- Kliknij przycisk Aktywuj skrzynkę przy skrzynce, którą chcesz aktywować.
- Podaj adres email do powiadomień i zapoznaj się z regulaminem świadczenia usług przez Operatora Wyznaczonego.
- Kliknij przycisk Aktywuj.
Na adres e-mail administratora otrzymasz informację, że skrzynka jest aktywna i możesz z niej korzystać.
Ważne! Gdy aktywujesz skrzynkę, będziesz otrzymywać korespondencję od podmiotów, które już używają e-Doręczeń.
Adres do e-doręczeń Urzędu Gminy Wolanów: AE:PL-89547-74672-BWSJW-22
Rejestr zmian
- zmieniono 2025-10-07 10:04 przez Karol Faliszewski: edycja tekstu
- zmieniono 2025-10-07 10:05 przez Karol Faliszewski: edycja tekstu