Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Za pomocą Elektronicznej Skrzynki Podawczej osoby posiadające bezpieczny podpis elektroniczny (weryfikowany za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu), profil zaufany e-PUAP lub dowód osobisty z warstwą elektroniczną mogą wnieść pismo w wytypowanej sprawie bez konieczności osobistego stawiennictwa w urzędzie przy wykorzystaniu powszechnie dostępnej sieci teleinformatycznej, o ile przepisy obowiązującego prawa nie stanowią inaczej.
Przygotowywanie pism do przesłania
- Należy sprawdzić, czy wybrana sprawa jest umieszczona w katalogu usług publicznych (na stronie www.bip.wolanow.pl zakładka „Jak załatwić sprawę w urzędzie”) przyjmowanych przez Urząd elektronicznie, są tam również opisane zakresy użytkowe dokumentów elektronicznych tworzonych na podstawie wzorów dokumentów tam zamieszczonych.
- Należy pobrać wzór wniosku, jeśli dla danej sprawy jest on określony i dostępny w katalogu spraw, zgodnie z którym powinno zostać przygotowane pismo.
- Należy wypełnić pobrany wzór, uzupełniając niezbędne dane.
- Tak przygotowane pismo (wraz z załącznikami) należy przesłać za pośrednictwem formularza ogólnego Elektronicznej Skrzynki Podawczej.
Warunki organizacyjno - techniczne doręczania dokumentów elektronicznych
- Adres elektronicznej skrzynki podawczej (ESP): https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/profil-urzedu/2l639fbui2, adres skrytki urzędu: /2l639fbui2/skrytka.
- Doręczyć dokument elektroniczny można również za pomocą poczty elektronicznej na adres: gmina{at}wplanow.pl, jeśli jednak wystąpi jeden z poniższych warunków:
- w przepisach prawa został określony wzór pisma lub wzór nieelektroniczny,
- w centralnym lub lokalnym repozytorium został umieszczony wzór pisma przeznaczony do załatwiania danej sprawy – inny niż ogólny, to przesyłki doręczone za pomocą poczty elektronicznej uważa się za wniesione nieskutecznie.
- Wielkość dokumentu elektronicznego wraz z załącznikami doręczanego za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej lub poczty elektronicznej nie może przekroczyć 5 MB.
- Akceptowane struktury fizyczne dokumentów elektronicznych:
- .doc, .rtf - dla MS Word 6.0/95/97/2000/XP/2003
- .xls - dla MS Excel 95/97/2000/xp/2003
- .txt - dokument tekstowy
- .gif, .tif, .jpg, .jpeg – pliki graficzne
- .pdf - pliki zapisane w Acrobat Reader 5.0 lub nowszym
- .zip, .arj, .rar - pliki skompresowane w formacie ZIP, ARJ, RAR
- .odf (.odt, .ods, .odp, .odg) - otwarty format dokumentów aplikacji biurowych
- Dokumenty muszą zawierać zgodne z prawdą dane osobowe osoby składającej.
- Dokumenty muszą być opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu wydanego przez podmiot uprawniony do świadczenia usług certyfikacyjnych lub podpisane za pomocą profilu zaufanego e-PUAP.
- Jeżeli zachodzi potrzeba przekazania więcej niż jednego pliku, pliki umieszcza się spakowane w jednym pliku poprzez skompresowanie ich w formacie ZIP, ARJ lub RAR.
- Urzędowe poświadczenie odbioru jest automatycznie wytworzone przez system ESP i przekazywane drogą elektroniczną na wskazany przez wnoszącego adres poczty elektronicznej.
- Załączone dokumenty nie mogą zawierać wirusów oraz wszelkiego innego rodzaju złośliwego oprogramowania.
W przypadku dostarczenia dokumentów w postaci elektronicznej nie spełniających powyższych wymogów nie zostaną podjęte czynności związane z wszczęciem postępowania rozpatrywania sprawy.
UWAGA!!!
Część spraw można załatwić elektronicznie za pośrednictwem portalu eUrząd na Wrotach Mazowsza dostępnego pod adresem https://e-uslugi.wrotamazowsza.pl. Podręcznik użytkownika portalu znajduje się pod adresem https://e-uslugi.wrotamazowsza.pl/pl/p/eurzad/pomoc/podrecznik_uzytkownika/.
Podstawa prawna
- Art. 6 ustawy z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz.U. Nr 130, poz. 1450 z późn. zm.)
- Art. 16 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2005r., Nr 64, poz. 565 z późn.zm.)
- §3 i §5 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 września 2005r. w sprawie warunków organizacyjno-technicznych doręczania dokumentów elektronicznych podmiotom publicznym (Dz.U. z 2005 r., Nr. 200, poz. 1651)
- Załącznik nr 1 do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 11 października 2005 r. w sprawie minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. Nr 212, poz. 1766)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 14 września 2011r. w sprawie sporządzania pism w formie dokumentów elektronicznych, doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych (Dz.U. Nr 206, poz. 1216).
Instrukcję z zakresu korzystania z systemu ePUAP oraz edukacyjny serwis internetowy, znajdą Państwo w systemie ePUAP w zakładce „Pomoc”.
ZACHĘCAMY DO KORZYSTANIA Z TEJ FORMY ZAŁATWIANIA SPRAW URZĘDOWYCH!!!
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Karol Faliszewskidata wytworzenia: 2011-11-07
- opublikował: Karol Faliszewskidata publikacji: 2013-06-27 14:52
- zmodyfikował: Karol Faliszewskiostatnia modyfikacja: 2022-05-10 09:29